با تمام سادگی آن دوران می گویم

 

 

ساده برو ساده بیا، را تمناست: 

 

زندگى پر هرج و مرج ، مشکلات روزمره , فشارهاى روحى-جسمى ، بیماریهاى متنوع که نه خردسال را و نه بزرگسال را رحم مى کند ، همه و همه اینها اگر در عمق پر هرج و مرج زندگى فرو رفته باشیم که مطمئناً اینچنین هم هست ، احساس خواهید کرد که ایام روزگار به سرعت باد و برق مى آید و مى گذرد و خاطرات نسیان و بى رنگ مى شوند ، چشم آدمیت زیبایى را نمى بیند٬ اگر زیبایى را ببیند از آن معناى دیگری تعبیر مى کند . آدمها مثل رنگها و رنگها مثل فصل ها تغییر مى کنند ، دلمشغولیها جایگزین فکر و اندیشه آدمها شده است ، دلبستگى ها اصول و ارزش و مفاهیم اصلى خود را از دست داده و مبدل شده به یک اصول مادى ،اینجاست که احساس غلیان مى کند دیگر عقل قادر نیست مفاهیم را درک کند . عقل و روح همراه با جسم خسته اند ٬ خسته اند از شیوع بیماریهاى عجیب و غریب سرطان زایى گرفته تا آفت هاى طیور و چهارپایان و حیوانات احمقى مثل خوک! . خسته اند از کشند قرمز که فرش شده اند بر روی آبهاى دریا تا آسمان آبى که غبارزده شده است . آه جانسوزى از لب آدمیت زبانه مى کشد این آه بحدى داغ است که با هر هرم داغ کلمه " یاد باد آن روزگاران" در گوشها نجوى مى کند .  

 

سادگى آن دوران یکى از واقعیت هاى مهم روزگار بشمار مى رود ، مردمانى که در دوران پیش از تکنولوژى نوین امروزى مى زیسته اند همیشه یاد مى آورند و یاد باد مى گویند که على رغم سادگى و نبود امکاناتى متطور و پیشرفته امروزى اما از طیور خانگى تا آوازه خوان، از گله هاى بز و میش ، از گاوهاى خشمگین و گوساله هاى رنگین ، از قاطرها و اسب هاى وفادار فواید متعددى عایدشان شده است تا مضرتها .!  

 

از آن دوران و از این دوران بسى ناگفته ها در جعبه هاى روزگار هست، هر چند در این دوران امکانات فوق العاده پیشرفته ترى از آن دوران در اختیار داریم ،اما نمى دانم چرا حال و احوال آدمها آشفته تر است ،بین فشارهاى روحى-جسمى احاطه شده اند، فکرها سم کشنده اى شده اند ، هیاهوى مختلف با اعصاب و ذهن آدمیت لهو و لعب مى کند ، نمى دانم چرا اینهمه از مشکلات زندگى روزمره به ستوه آمده ایم ، رهایى از بند هیاهوهاى متعدد تمناى ما شده است ، حال با خود فکر می کردم بد نیست از دوران ساده گذشته خودمان و آنچه از بزرگان گذشته حکایتها شنیده ایم، با آن خاطرات و سادگی ها لحظاتى کوتاه را در آرامش حاصل از زیبایى و سادگى آن دوران سپرى کنیم . !      

 

              

                                          نقاشی : رحال العرب(یادی از گذشته ساده)

  

   

مظهر زیبایى،مرهم التهاب:   

 

گلها همیشه مظهر زیبایى و لطافت هستند، در هر مناسبتى چه غم چه شادی.. خواه ناخواه  دیده مى شوند . خود شما تجسم کنید چقدر این گلها روحیه بخش و فرح بخش اند و چقدر تاثیر فراوانى دارند در تمام کارهایتان.  شاید این کار را تجربه کردید یا اگر تجربه نکردید ببینید کسی که در اوج عصبانیت به سر مى برد با تقدیم کردن یک شاخه گل خنده بر لبانش چه زیبا جلوه می کند.  

 

اصلا چرا باید منتظر بمانیم تا کسى گلى برایمان هدیه بیاورد، حتى خود ما مى توانیم براى خودمان گل هدیه کنیم تا رونق لبخند از گوشه و کنار لبهایمان بدرخشد ، و با انرژى زیبایى که این گلها دارند فضاى دور و بر خودمان را حیاتى تازه ببخشیم و لحظاتى را با دیدن این شاهکارى خلقت ، به زندگى بى رنگ ، رنگ شادی ببخشیم . بنظر من دیدن گلها دنیایی از شگفتی و لطافت را به انسان پیشکش می کند.   

 

هر چند نمى توانم در درون این صفحه مجازی گلهاى طبیعى را تقدیمتان کنم، اما دیدن عکس گل هم خالى از لطافت و آرامش نیست . این گلهای زیبا تقدیم به همه دوستان عزیز....