فلسفه سیزدهمین روز از ایام نوروز...!!

 

ترافیک هرمزگان در روزهاى نوروزى بیانگر حسن انتخاب میهمانان و رضایت آنها از اقامتشان در شهر ما بود . یک نخسته (خسته نباشید) تقدیم همه میهمانان ، مسافران نوروزى که در طى چندین روز گذشته در استان هرمزگان تشریف داشتند و شاید بسیارى از آنها قبلا یا فردا روانه شهر خود مى شوند سفرى آمن و خوش برایشان آرزومندیم .

به پایان بخش مراسم نوروزی رسیده ایم... امروز جشن سیزده بدر است  . همه براى راندن نحوست از خود دل به صحرا و دشت و کوه  و بیابان ...باغ و باغچه ، رودخانه و رود ... دریا و ساحل ، خلاصه هر فردى ... طبیعت و منظره مورد پسندش را انتخاب میکند تا این روز نحس را از زندگى خود براند . پس خوب است ما درشهر و خانه‌ی خود نباشیم ، شاید در تقسیم بلا، فراموش شده و از قلم بیافتیم .

               

بسیاری از مراسمی که در جشن سیزده بدر در ایران برگزار می‌شود من جمله به آب افکندن سبزه‌های هفت سین به آب رونده ؛ خوردن غذا در دشت ؛ سبزه گره زدن همیشه با باز شدن بخت تداعى شده است که منحصر به فردترین نماد سیزده بدر بشمار مى رود ..

 

از دیگر رسم‌های شوخی آمیز روز سیزده بدر ، دروغ روز سیزده است که البته مشخص نیست آغاز این کار از کجا بوده !. همانند اروپاییان که روز اول آوریل(April Fool )   این رسم را دارند. امسال اول آوریل مصادف سیزده بدر ما شد .

                                                                              

 

ربط ۱: امیدواریم که این جمعیت مشتاق هنگام بازگشت به شهر و منازل خود با خانه ویران و غارت شده مواجه نشوند و آنوقت است که به مفهوم واقعى نحوست سیزده بدر ۱۰۰٪ اعتقاد پیدا مى کنند !!!!

 ربط ۲:  فلسفه سیزده بدر راندن نحوست از خود ... !!! اما دومین روز نوروز یا دوم بدر٬ روز نحوست من بود.... اینم نتیجش !!! البته مقصر من نبودم (لبخند) ... هنگام رانندگی مواظب باشین ...اگه نکوبیدی می کوبنت !!

     

 

 

نظرات 30 + ارسال نظر
کورش سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 03:05 ب.ظ http://kouhdaragh.blogsky.com/

دروود ممنون از نظرت .. شاید هوس پنیر کرده بود اون موقع!! عجب عکسش گذاشتی برا ۱۳ هوس ایرون رو کردم... خیلی خوس باشی

سلام کورش ..
همین حدس رو میزدم ...
امیدوارم هر جا که هستی سالم باشی .... و همیشه همینجور قلبت واسه ایران بتپه ...
تشکر از حضورت...
شاد باشید..

انبا میناب سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 03:59 ب.ظ http://www.ambaminow.blogfa.com

سلام و نخسته خانم گل

متاسفانه وقتی برای گره زدن گیرم نیومد...
اما موندم هم چه طور نحوس رو بیرون کنم..!!!
در ضمن کمی با احتیاط باش ..
تند پیش نرو.. !! (لبخند)

با عید نوروز و سیزده بدر در میناب به روزم..
منتظر قدم های گرمت هستم عزیزم

شاد و موفق باشی

سلام سمیرا خانم

کار بدی کردی دختر جووووون ....بختت وا نمیشه !!!(لبخند)

بخدا سرعتم خیلی کمی بودم ...اما نمیدونم چی شد ...ظرف ۱ ثانیه ... وای که تجسم کردنش خیلی سخته برام ...

حتما خدمت میرسم ..

شاد و موفق ببی

مرد جنوبی سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 04:00 ب.ظ http://www.pesarjonoub.blogfa.com

برای آخرین بار به روزم (خدانگهدارتان)
امیدوارم امسال سالی پر بار برایتان باشد همراه با موفقیت روزافزون

سلام همشهری
اومدم به دیدارتون ...
شاد باشید

پدربزرگ چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:08 ق.ظ

سلام
مطلب جالبیست دروغ سیزده !!؟
زمانی که پینوکیو زندگی را با راست گویی آغاز میکند از عروسک به انسانی واقعی تبدیل و اما ما ها .آن زمان که حقیقت را بیان و در اندیشه صداقت بکار میبریم در نظر جامعه از انسانیت بدور میشویم آدم دروغگویی نیستم اما اگر قراره یه دروغ بمناسبت سیزده بگم ..خدایا عدالتت را شکر .

سلام پدربزرگ گرامی ...
بیا کمی با هم راست باشیم . دروغ زمان و مکان نداره ...باورت میشه اینروزا دروغ بازارش گرمتر از حضرت راسته ! عدالت با آدمهای صادق راه نمیره ....

تشکر از حضور گرم شما ... سال نو مبارک .

شاد و موفق باشید

پاپیون چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:42 ق.ظ http://papilonking.blogfa.com/

سلام
ممنون از حضور زیبات
امروز بهترین ساعتم رو شکستم .
می دونی چرا؟
چون لحظات بی تو بودن را به رخم می کشید.
بازم منتظرم
تا بعد................

سلام دوست عزیز ...
حتما میام ...تشکر که هیچوقت از آپ بودنت بیخبرم نمی ذاری .
شاد و موفق باشید

علی چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:16 ق.ظ http://www.hormoz65.bogfa.com

سلام دادا
بازهم خوبن شما به یاد ۱۳ کفتی.منتظر ما بقی گزلرشت هستم.
راستی خدا بد نده؟
با دست نوشته های خودوم آپم.
یا حق

سلام کاکا ...
هنوز یادداشتمو سر جاش ان (لبنخد)

انشاالله خدا بهت بد نده... به قول دوستمون چوک بندرعباس قضا و قدر ...

حتما خدمت میرسم ..
شاد و موفق باشید

طناز چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 07:10 ق.ظ http://nazkhanum.blogsky.com

سلام سلام...


خیلی حواستو جمع کن...
شیشه ماشین منم پارسال همین جوری شد....


خداروشکر که سالم و سلامتی...


روز و شبت خوش...

صد سلام تقدیمت ..مهربونم .

چشم خانوم گل ...
حالا این قسمت شیشه بود دیفریشن جلو ماشینمو ندیدی (ناراحت) ...این از ماشین اما خودم بذار نگم بهتره (ناراحت)

الحمدالله ...باز روزی هزار بار خدا رو شکر میگم ...

همچنین شما مواظب باشین..ایام خوبی داشته باشین.
فدات

چوک بندرعباس چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:51 ق.ظ http://bander-abbas.blogfa.com

سلام دادا...نخسته.
تعطیلات هم گذشت و اکثر مسافرون نوروزی بار و بندیل خو شوبست و راهی شهر خودشون بودن.
بندر موند و مردم دریادل و خونگرمش...
سیزده بدر هم خیلی خاش هسته...
اگم دادا هنگام رانندگی خیلی مواظب بش... شکر خدا که به خیریت گذشت.(قضا و قدرن)
همیشه سالم و تندرست بشی...

سلام کاکا
شما هم نخسته ..
درستن کاکا ... و امیدواریم که همیشه ایتوکا خونگرم و میهمون نواز بمونیم و نه تنها در ایام نوروز بلکه در تموم سال کرم ضیافت هرمزگانی به دیگه هموطنون ثابت بشت .

بله ... ما هم رفتیم و جای همه دوستون گل ...

تشکر اکنم کاکا ....خیلی لطف اتهستن ...چشم حتما هستم . اما هموطو که امنوشتن اگه نکوبی تکوبن !! ولی در مورد قضا و قدر با شما موافقم ...

دلت شاد و لووت خندون

وحدانی چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:25 ب.ظ http://goranaz.blogsky.com

سلام و نخسته دادا
توضیحات کامل و خواندنی بود
واقعا ما چه رسم و رسوماتی داریم
ما که امسال خونه نشین شدیم ( منتظر یه مهمون بودیم که تا امروز هم نیومده ... )
امسال استقبال خیلی خوبی از هرمزگان شد و باعث خوشحالی بود .
چه صحنه دلخراشی ؟
چیزیتون که نشد ؟
واقعا اگه نکوبی میکوبن ... پس دفعه بعدی پیش دستی کنید برا کوبیدن ( شوخی )

سالم باشید و پایدار

سلام آقای وحدانی ..
نخسته شما ...
بله ...به بهانه بدر کردن نحوست و کدورت رفتن به دل طبیعت خودش یه فضای دیگست ...فضاش بحال تر وقتی میشه که همه فامیل و دوست دور هم بنحوی شادی و خوشحالی میکنن ...

عجب! نکنه میهمون شما از کره زمین نیست که این همه شما رو هم سر کار گذاشته ! میهمونهای قرن حاضر !!
انتظار بده بده بده ...(لبخند)

بله ...واقعا دلخراش و بدترین روز من بود ...خاطره بد من (ناراحت) .
خیلی حاد نبود ...خدا رو همیشه شکر میکنم .

ممنونم از اینکه با گفته من موافقی ...میکوبم (لبخند) ...و میرم به عالم فانی (لبخند) .

تشکر از حضور شما ...
شاد و موفق باشید

یارا جعفری چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 02:21 ب.ظ

سلام گلم
جااااااااااات خااااااااااالی هسته .
۱۳ ما بدر بو امسال بی تو :)
خوشبختونه خونه ما غارت نبوده دزدون سراغ خونه فقیرن نارن هاااااااا
شاد بشی

سلام گل مه ...
خوبن که دق نمکردن تا حالا (لبخند) ... شاید ۲۰ بار ابو که عکسوی ۱۳ بدر شما نگاه امکردن (ناراحت) ...

توا شعور و عقل دزد بسنجی !

تشکر از حضورت و همه مهربونیت طی چند روز گذشته ...

منال و نهال ببوس ..
شاد بشی

یارا جعفری چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 02:23 ب.ظ

باز مه

حیف یه ماشین نهن ایطور داغونت کردن هااااااا
تو سالم بیی یه تکه آهن باز گیر اتات ( بووووس )

آدمها از آدمها زود سیر میشن (گریه ) ...

تشکر از محبتت ..

شاد بشی

بهارین چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 04:13 ب.ظ http://baharin.blogsky.com

سلام دختر هرمزگانی عزیز
روز ۱۳ به در واقعا روز زیباییه...روزی که انسانها خودشون و از زندگی ماشینی آزاد می کنن. و به طبیعت روی می آرن
من از همه مراسم دروغ ۱۳ رو خیلی دوست دارم...و اصلا یادم هم نبود...پس یه دروغ ۱۳ به پست جدیدم اضافه می کنم...

سلام بهارین خانم ...
بله روز طبیعت ....روز گردهمایی فامیل و دوست دور هم . چشم انسان به زیبایی این سبزه های بهاری که خیره میشه ... لذتبخش ترین و زیباترین چیزیه که من دیدم ...
بله خیلی جالبه (لبخند ) یه سرگرمی و شوخی ..اما همیشه مواظب باش این روزو یادت نره ..اگه یادت بره اونی که میخواد سرکاریت بذاره بازی خودشو درست انجام میده ...(لبخند) .
بله جالب میشه ...اینو اضافه کنی ..
تشکر از حضورت ..
شاد و موفق باشی گلم ..

بلوچی چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:13 ب.ظ http://www.parparook.blogsky.com

انشاله بلا بدور
۱۳ بدر شما مبارک

سلام روح الله عزیز..
تشکر از لطف همیشگی شما ...
نحوست همیشه بدور ...
شاد و موفق بشی

مرتضی میرجلیلی چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:20 ب.ظ

سلام و نخسته دخت خالوو
بی تو نخش هسته.. اما یادت با مه هسته
منتظر هوندنت هستریم .. که قول به باد بو
باز انیکیم به انتظارت
هر جا هستی شاد و موفق ببی

علیکم السلام ..
مرحبا ...
متاسفانه نهندینگه ..چکک حیف بو (ناراحت) طیفن شدید هسته و مرکب ما نیتونست بار سفر ببندت!!
دلم به دیدن همه شما ایکـــــوکـــو بودن (لبخند) ..
خوشحالم امتکه .ممنونم بابت زحمات ..انشالله جبران ببو .
شاد و موفق ببی

عارفه پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:28 ق.ظ http://www.a17.blogsky.com

´´´´´´´´´´´´´´¶´¶¶´¶¶
´´´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶
´´´´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´´´¶¶ ´´´´´´´´´´´´´´´´´ ´¶¶
´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´¶¶´´´یـــــــــــــه ســـــــر بـــــیا´´´´¶¶
´´¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶´¶
´¶´´´´´´´´´´´´´´´´¶´´´´´´´´´´´´´¶
´¶´´´´´´´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´´´´´´´¶
´¶´´´´´´´´´´´´¶¶´¶´´´´´´´´´´´¶´´´¶
´¶´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶´´´´´´´¶¶¶¶´´´´¶
´¶´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´¶¶´´¶´´´´¶
´´¶´´´´´´´´¶¶¶¶¶´¶´´´´´¶¶¶¶¶¶´´´¶
´´¶¶´´´´´´´¶´´´´´¶´´´´¶¶¶¶¶¶´´´¶¶
´´´¶¶´´´´´´¶´´´´¶´´´´¶¶¶¶´´´´´¶
´´´´¶´´´´´´¶´´´¶´´´´´¶´´´´´´´¶
´´´´¶´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´´¶´´¶¶
´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶´´¶
´´´´´¶¶¶´´´´´´´¶¶¶¶¶´´´´´´¶
´´´´´´´´¶¶¶´´´´´¶¶´´´´´´´¶¶
´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´¶¶¶¶¶¶´
´´´´´´´´´´¶¶´´´´´´¶¶´¶
´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´¶´¶¶
´´´´´´´´´¶´´¶¶´´´´´¶´´´¶
´´´´¶¶¶¶¶¶´¶´´´´´´´¶´´¶´
´´¶¶´´´¶¶¶¶´¶´´´´´´¶´´´¶¶¶¶¶¶¶
´´¶¶´´´´´´¶¶¶¶´´´´´¶´¶¶´´´´´¶¶
´´¶´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´¶
´´´¶¶´´´´´´´´´¶´´´¶´´´´´´´´´´¶
´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶

سلام گلم....
چه تویتی نازیه (لبخند)
حتما خدمت میرسم ..
شاد باشی

جزیره متروک پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:36 ق.ظ

اگه میتونستم تمومه گلهای جهان را می چیدم و با خودم به عیادت میومدم اما عقلم بهم گفت یه شاخه گل یعنی دسته ها از گل قلبم گفت خود تو واسه اون گلی ! حرف قلب رو خواستم گوش کنم که ندای عقل رو شندیم که بله من و عقل هم با تو میایم پس عقلن قلبن ذاتن رسیدیم واسه عیادتت !
راستی تو که دعا میکردی تو سال نو خدا یه عقل درست حسابی نصیبم کنه ! اما فراموش کرده بودی که تو هوش و هواستو پیش اون بیجاره جا گذاشتی (لبخند) .

دیگه هیچ وقت غمتو نبینم (گل)

سلام جزیره عزیز ..

رومانتیک ...!

دعای بدی که نکردم !
کاملا درست گفتی این عکل و هوش مه کوا هسته !

بینهایت شرمنده از لطف و بزرگواری شما و همچنین خانواده محترمتون که این همه لطف و محبت داشتن نسبت به من .

امیدوارم که هیچ فردی غمگین نباشه ...و از این صحنه های ناگوار نصیبشون نشه .

شاد و موفق باشید..

حسین پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:05 ب.ظ http://silentsong.blogsky.com

امان از دست این ترافیک که همه جا هست...

حال ما رو هم گرفت.... تو شمال...

من آپم...

فعلا...

سلام ...

از دلخوشی سهمیه بندی آزاد بنزینه ....!

حتما خدمت میرسم ...

شاد باشید

مهرگان پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 03:14 ب.ظ http://bandarmehr.blogfa.com

سلام
خوبی؟
تعطیلات خوش گذشت؟(اصلا تعطیلات داشتی؟)(خ ن د ه )
امیدوارم ۱۳ خوبی رو گذرونده باشی
اه همین الان پرسپولیس گل خورد ...
فعلا...

سلام سلام سلام
رسیدنتون بخیر ...
ممنونتم ....به خوبی شما که نه (لبخند)

بله داشتم ....اما از نوعی دیگه (لبخند)

همچنین شما ...

متاسفانه اهل فوتبال نیستم... از غار زدن بخاطر یه توپ کوچک گرد خیلی بدم اتات (لبخند)

خوشحال شدم از حضور مجددتون ..

شاد و موفق باشید

محسن پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 06:14 ب.ظ http://tanz68.blogfa.com

سلام دوست گلم

اپ کردم

منتظر حضور سبزت در وبلاگم هستم

بدرود...

سلام دوست عزیز...
حتما خدمت میرسم ...
شاد و موفق باشید

فرزین پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:09 ب.ظ http://farzin72.blogsky.com

سلام دوست خوبم
ممنون که به من سرزدی. همیشه منتظر حضور سبزت هستم
امیدوارم بتونم یه روز باهاتون صحبت کنم.از یه دوست هرمزگانی واقعا خوشحالم.
قربانت

سلام دوست عزیز
خواهش میکنم ....
متقابلا ...انشاالله ...
از خوبی و بزرگواری خودتونه ...لطف دارین ..
شاد باشید

س جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 07:00 ق.ظ http://nematollah.blogsky.com

سلام
یعنی نحوست من امسال کامل میشه چون من هیچ جا نرفتم شاید بشه گفت اولین بار بود که نرفتم یا هم دومین باریا هم سومین باریا هم ...
واقعآ تصادف کردید یا همون که گفتی باهات تصادف کردن ان شاا... سالم و سلامت بمانید...
موفق و مویدو پیروز باشید

سلام سنگار عزیز..
یعنی نحوست همیشگی (لبخند) ...
از این حرفها نزنید انشالله که ایام باقی از عمرتون به خوشی و موفقیت بگذرونید .
بخدا مقصر مه نهسترم ای شیطونن که به آدم گول ادیت (لبخند) ......
ممنونم همچنین شما تندرست باشید..

تشکر از حضورت
شاد باشید

محمود جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:00 ق.ظ http://www.dada-mahmood.blogspot.com

درود!

تصویر آخر منقلبم کرد! به راستی شما راننده این اتومبیل بودید؟ خدا را شکر که سلامت هستید.

شادزی

سلام و خسته نباشید
بله .... دریافتم خدا چقدر رحیمه مهربونه چقدر هنوز منو دوست داره .

تشکر از حضور شما ..
موفق باشید

بهارین جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 03:15 ب.ظ http://baharin.blogsky.com

سلام دخت هرمزگانی عزیز
ممنون از حضور سبزت در وبلاگم...
جنوبی ها همه خونگرم هستن..(مثل من و شما)(خنده)!!!

سلام بهارین خانوم عزیز
خواهش میکنم ...
خودتون فرمودید دیگه ...ما خونگریم و دلهامون هم گرمتر .
امیدواریم همیشه جنوبی بمونی ...
شاد باشید

بلوچی جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 04:34 ب.ظ http://www.parparook.blogsky.com

افتتاح نمایشگاه عکس پنجاه
۱۹ فروردین ۸۶
با حضور گرمت خوشحالمان کن

سلام بلوچی عزیز..
من اینجا و تو اونجا ...
سپاسگذارم از اینکه لایق دانستید ...انشاالله اگر موقعیت با ما یاری کند حتما خدمت میرسم .
پیشاپیش موفقیت را برایتان آرزومندم .
شاد باشید

نهنگ جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 05:38 ب.ظ http://http://nahang.blogsky.com/

سلام من نهنگ ۱۵ ساله ای هستم در آغاز راه داستان نویسی غرض از مزاحمت: خوشحال میشم اگر به وبلاگ من سر بزنید و داستان های من رو بخونید و نظرتون رو بگید با تشکر

سلام
موفقیت را برایتان آرزو میکنم ...
حتما خدمت میرسم ..
شاد باشید

فائزه جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:42 ب.ظ

سلام
چه جالب بود
خیلی اطلاعات داریا:)
آفرین

سلام فائزه خانم ...
تشکر از نظر لطفت ...
اطلاعاتم در اون حد نیست ..کمی پایین حد (لبخند)
تشکر از حضورت ...شاد باشید

چوک سورو جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:47 ب.ظ http://suru.blogsky.com

با سلام ونه خسته و ارزوی بازگشت سالم مسافران نوروزی به خانه هایشان . قدیمون تو سیزده بدر همه شارفت ایسین سرخون هرمودر تازیون شهرو کشار و کلاتو و مینو و ....... و جا بی همه هسته حالا باید کله سحر بری دنبال درختی که بتونی زیر سایه اش یک روزی بسر بکنی ، زیر کهروری ، گزی ، کناری ، گل ابریشمی و یا مغی .
شاد و سربلند بمونی .

سلام بزرگوار ...
نخسته ...
تازیون ...خیلی صفایی هستن .
شاید گذرت به قسمت مینو بودن بیشتره روستاونی که از اول جاده تا انتهای روستا بجز مغ و درخت لیمو ...چیزی دگه نتدیده ...حالا به بهونه ی جاده سازی همه ای درخت و سبزه و همه چیز دیگه نابینی ..جاده ی بی رونق و روستاوون داغون..
بله ...
تشکر از تشریف فرمایی ..
شاد و موفق بشین

سکوت شبانه شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:14 ق.ظ

سلام دوست من
خوبی ؟
ای کاش دروغ سیزده ات باشه این عکس و پارگراف اخری !و اگر نیست سالم سلامت باشی !
چقدر از اینکه اینقدر دیر سر زدم و از این موضوع خبردار شدم متاسفم !به هر حال هنوز امیدوارم دروغ سیزهده باشه

سلام سجاد عزیز ...
ممنونتم ...
فعلا سالم و تندرستم ..تشکر از حضورت .
خواهش میکنم ....
متاسفانه نیست ...
شاد باشید

سرخ یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 02:15 ب.ظ http://sorkh.blogsky.com

این ماشینه وقتی سالم بوده اسمش چی بوده؟

سلام ...
خوشحالم که مرسیدس بنز یا بی ام وی نبود (لبخند) ...
تشکر از حضورت ..
شاد باشید

تازه‌وارد یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 05:39 ب.ظ http://tazevared.blogsky.com

سلام . دلم برات سوخت ماشینه خیلی خرجش شد ؟ از جیب هم دادی یانه ؟
این نگارش محلی خیلی باحاله خیلیشو می فهمم خیلیشم حدس می‌زنم !!

سلام ...
لطف داری .... منم دلم بحال خودم سوخت (لبخند) اینهمه پول واسه این ماشین باید خرج کنم (ناراحت)
خوشبحال من که حدس می زنی و می فهمی ....
ممنونم از حضور گرمت ..تازه وارد..
شاد باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد