این کار خیلی بهتر از کارهای دیگر برای سیر کردن شکم است !

شاید در مسیرهاى بندرعباس- حاجى آباد ، بندرعباس- میناب- رودان ، و بدون شک در اسکله و در قایق های مسیر قشم – بندر عباس ، و یا شاید در جاده ها آنها را دیده اید که در زیر چادر خود اجناسی را حمل می کنند و از دست مامورین در حال فرار هستند . از یک نقطه سوار ماشین و از نقطه اى بعدى مسیر پر خطر قانونی را پیاده طی می کنند . این زنان که به اصطلاح چتر باز به آنها گفته مى شود با پوشش محلی و با برقع(برکه) اقدام به ورود و جابجایی جنس قاچاق از طریق مسیر خشکی و بیشتر مسیر دریا ( قشم – بندر عباس ) می کنند که این قاچاق می تواند هر نوع جنسی باشد ... کارتون های سیگار، پارچه ، اساب بازى ، لوازم برقی و . . . که عوارض گمرکی بابت آنها پرداخت نشده است .

                                               

                         

                                                          (تشکر از عکاس: آقای احمد بازماندگان قشمی)

 

 شاید براى بعضى از ما بسیار تعجب آور باشد که چرا اینها باید اینکار را بکنند؟؟!!! شاید هم با دیدن بعضى از این زنان اینطور هم فکر نکنیم، بنظر میرسد خیلی از آنها اصلاً نیاز مالی ندارد یعنی زندگی متوسطی دارند اما چونکه این کار بی درد سر است و با برقع هم قابل شناسایی نیستند ، اینکار  را می کنند و پول مفتی هم به جیب می زنند !!!!!

 

هزار شاید و باید ..... اما خوب این بیچاره ها مجبورند که به این شکل و شمایل در آیند تا از این طریق امرار معاش کنند و گرنه چه کسی حاضر است که این خطر را به جان بخرد .

 

وقتى با یکى از این چتر بازها صحبت میکردم مى گفت این همه مردم جرم و جنایت می کنند ، اینها به ما گیر داده اند از این بهتر است که دزدی کنیم یا به سمت . . .... برویم . باید شکم چند تا بچه ى قد و نیم قد را سیر کنم باز خدا را شکر می کنم که این برقع را دارم ، اگر فک و فامیل یا در و همسایه بفهمند بچه هایم نمی توانند سرشان را بالا بگیرند .!!!!! آنها زشتى این کار را خوب درک میکنند اما.....

این زنها شاکى بودند ازدست ارباب کار که در مواقع روبرو شدن با خطرات بى وجدانه طفره می روند و همه جرم را به گردن اینها می اندازند زنها به زندان مى روند و باز همان مافیای قدرت است(اربابان) که به سراغ افراد محتاج تری می رود و آنها را در دام خود گرفتار می کند و این روند و چرخه همچنان ادامه می یابد .

 

ای کاش هیچ وقت محتاج پول نبودند و با امثال اربابان بى وجدان طرف نبودند ! . . .خوب چکار کنند مجبور هستند و چاره ای جز اینکار ندارند و این کار خیلی بهتر از کارهای دیگر برای سیر کردن شکم است !

 

اگر از زاویه ها و بعدهاى مختلف به این مساله بپردازیم ، خواهیم دید که عوامل متعددى باعث شده که زنان چنین کار خطرناکى را بعهده بگیرند که در واقع زنان تنها منبع درآمد خانواده هستند وچاره ای ندارد جز آنکه به اینکار روی آورند . از جمله فقر و بدبختى ، گرفتاریها/مشکلات و فشار اقتصادی ، کمبود فرصت های شغلی براى زنان ، بى کارى مردهاى خانواده بدلایل مختلف من جمله اعتیاد ......

 

اما لازم به ذکر است که زنان با عرضه نیروی کارشان می توانند نقشی موثر در توسعه اقتصادی ایفا کنند . اصولاً جوامعی که توانسته اند از نیروی زنان در جهت رشد و توسعه استفاده کنند ، موفق بوده اند چرا که توسعه بدون استفاده از همه نیروها و توان انسانی امکان پذیر نیست . زنان ایران در مقایسه با مردان از فرصت های شغلی کمتری برخوردار هستند . اما فقط تنگی عرصه برای اشتغال زنان مطرح نیست بلکه نداشتن برنامه برای فعالیت های اقتصادی زنان نیز مشکل دیگری است که زن هرمزگانی بیشتر با آن روبرو است .

 

جامعه هرمزگانی پذیرفته که زن می تواند فعال اقتصادی باشد و ما شاهد حضور زن با پوشش محلی در عرصه بازار کار هستیم اگر سری به بازار ماهی فروشان بزنید ، او را خواهید دید که توانمندیهای خود را باور کرده و یا اینکه فعالیت اقتصادی او را در شغل دست فروشی می بینیم . همچنین می بینیم که او را در بخش غیر رسمی در قالب تولیدات صنایع دستی ، محصولات خانگی (پوشاک محلی ، غذای محلی ) به فعالیت می پردازند در حالیکه هیچ حمایتی از او صورت نمی گیرد .

 

مسلماً توسعه بر محور نیروی انسانی تحقق می یابد و مسئولین بایستی توجه داشته باشند که توسعه پایدار در این استان ، نیازمند مشارکت فعال زنان در همه زمینه ها ، به خصوص اقتصادی است .

 

نظرات 83 + ارسال نظر
ورود 13- ممنوع/شرکت در جایزه 800دلاری پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:29 ب.ظ http://www.mamno-13.blogsky.com

وبلاگت بسیارجالب ومفید بود شما هم به ما سربزنید اگر برایتان ممکن میباشد وبلاگهای من را در لینکستان خود قرار دهید تا زیر سایه شما نسیمی به ما بوزد و بازدیدکنندگان شما گوشه چشمی به وبلاگ ما داشته باشند پیروز باشید به امید روزی که وبلاگهای من باعث شادی و امید شما دوست عزیز شود=>


http://www.dvp.mihanblog.com
گنج7دریا
http://www.mamno-13.blogsky.com
ورود 13- ممنوع/شرکت درجایزه800دلاری

چوکلک پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 03:30 ب.ظ http://avayejonoob.blogfa.com

salam

be nokteye khobi esharat ke
tefli zanonebichara vaghaan jaye basi taasof eshasen
eirozon adam bekhatere emrare moash das be chekaroni ke nazant chatr bazipishkesh
rasti
hese hamdardi va ensan dostit tahsin bar angizen va darkhore setayesh
kashka hame meseto hassaren
moafagh bashi

سلام کاکا و نخسته
روح و جان آدمیت بخصوص زنوون زحمتکش استان اگه مهم هسته په بفکر ئی قشر ابودن .....خیلی هم دردناکن که زن استانم ئی همه درد و رنج بکشه .....مرد خونه هم مقصرن پای بساط تریاک و مخدرات نشتن و زنوون برن به چتر بازی کردن با مخاطر قانونی و تو گوشه ی زندون خافتن .....
ولی باز هم بهته نون بازو خوشون بخرن بهترن از کارو خلاف دیگه ....زن هرمزگان همیشه عفتش بالاته از هر چی بودن و هستن ..
ممنونم کاکا از حضور گرمت .
شاد و موفق بشی

چوکلک پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 03:46 ب.ظ

http://www.hormozgani.net/article-26--0-0.html

ممنونم کاکا ....معلومات خوبی هسته ..

بندرجاسک پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 05:05 ب.ظ http://www.jaski.ir

سلام. متاسفانه بارها و بارها در مسیرهای مختلف چه خودروهای سواری و شخصی و عمومی و مسافرکش دیده ام که این زنان عفیف هرمزگانی برای امرار معاش و پرکردن شکم فرزندانشان دست به چه کار خطرناکی میزنند. نباید تنها به این بسنده کنیم که موضوعشان را در جامعه بیان بشه ، باید با خودمون فکر کنیم چرا به این روش باید کار کنند. مگه روش های دیگر ی در جامعه ما نیست که زنان بتوانند چند ریال برای خودشون و بچه هاشون جمع کنن.

سلام فرزاد عزیز
مجبور که باشی باید کار کنی . ولی به قول شما نه به این روش . اگر دولت یا مسولین با برنامه ریزیهای دقیق برای ایجاد موسسات کاری و شغلی متناسب زنان اقدامی انجام می دادند ...هم اکنون نیازی نبود که زنها لقب چتر باز نصیبشان شود . زن همیشه فعال بوده و هست اما اگر حمایت کافی و فراهم کردن فضای مناسب شغلی بود بیشتر و بیشتر قدم خود را ثابت می کردند . اما کجا و کی به فکر این زنها هست ؟؟؟
ممنونم از حضور گرم شما .
موفق باشید

مجید صفرخواه پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 05:39 ب.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید سرکار خانم
قبح و زشتی این کار را باید مسئولین احساس کنند یک زن در حد تواناییش باید کوشا باشد .ایجاد فرصتهای مناسب کاری برای زنان تنگدست به کار گرفتن قدرتهای آنها در مجالات مختلف صنعت می تواند کمک بسیار مهمی به این خانواده ها کند اما متاسفانه زنان هرمزگان از این کمکها و حمایتها محرومند . من بارها و بارها شاهد بوده ام که این زنان شبها و نمیه شبها همسفر مردهای نامحرم در ماشینهای سنگین از نقاط مختلف استان برای حمل این نوع کالاها سرگردان راهها ٬ نقاط پرخطر بوده اند حتی بعضی وقتها تمسخر مردها باعث شده که وجدان این زنان دگرگون شود . ولی این کار از هزاران کار خلاف دیگر بهتر و بهتر است . با تلاش و کوشش خود با شرافت خود لقمه نان حلال را برای خانواده به توشه می آورند .
بسیار جالب به نکته مهمی اشاره کرده ای امیدورام هزاران هزار دلسوزی دیگر همانند شما در این استان دست به دست هم دهند تا محرومان استان و این نوع از اقشار از سرگردانی رهایی یابند.
موفق باشید

سلام حضور شما استاد گرامی٬
کاملا درست گفتید . اما واقعا زجر و رنج زنان دردناک است . بی خوابی شبها تلاش پی در پی آنها برای سیر کردن شکم چندین نفر خیلی سخته .
ممنونم از حضور گرم شما ٬ موفق و شاد باشید

ستاره باران پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 05:56 ب.ظ http://www.setarebaran.blogfa.com

سلام خانومی
متاثر شدم . همیشه دلم میخواد زنها کارهای سخت نکنن . دولت که حمایتی نمیکنه این بیچاره ها هم مجبورن . اگه فرصت کار باشه زن فعال بودنش را ثابت میکنه . به امید روزی که همه زنها به جایگاه مناسب خودشان برسن .
ممنون گلم از مطلب دردناک زنان چتر باز

سلام ستاره ی آسمان
یک زن احساس زن دیگه رو خوب درک میکنه ...همه ما میخواهیم که زنها هیچ وقت گرفتار زمانه نشوند .... این دنیا و گرگهای بی رحم ....فقر و تنگدستی آنها ....رنج و عذاب زنان ...خدا کنه درهای رحمت مسولین به روی همه باز بشه ...
خیلی خوش آمدی ...
موفق و شاد باشی گلم

رضا پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 07:09 ب.ظ http://hoof.blogsky.com

نمی دونم چی بگم والله..

هیچ فقط دلسوزی و همین ....

احمد بازماندگان قشمی پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 08:18 ب.ظ http://www.qeshmsun

سلام

خدا قوت

باعر معزرت عکس چتر باز برای شما ارسال شد

خدا نگهدار

سلام و خسته نباشید تقدیم حضورتان
ممنونم از ارسال عکسهای زیبا ..... و هم اکنون یکی از عکسهای ارسال شده ات در ویلاگم دارد می درخشد گرچه دوست ندارم زنان استانم چتر باز خوانده شوند اما چاره ای نیست ....زندگی و سختی ...دولت و بی توجهی ...
موفق و شاد باشید

احمدپور پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 08:32 ب.ظ http://p-kh.blogfa.com

سلام
به مطلب مهمی پرداخته اید. نیمی از واقعیت جامعه ما زنان هستند که متاسفانه عادلانه به آنها توجه نشده است.زنان ایران زمین از حقوق تام و کامل شهروندی برخوردار نیستند و هرجا که سایه سر و تکیه گاه محکم انسانی و یا اقتصادی نداشته باشند کمتر پیش میاد که بتوانند با یک شغل سالم با درآمد کافی امرار معاش کنند از اینرو چاره ای ندارند جز اینکه انواع خطر را بجان بخرند،از خودفرو...ی گرفته که دچار انواع بیماری و بدبختی میشوند تا کار طاقت فرسای قاچاق و نوکری و ... یک خانم بسیار شریف را میشناسم که بخاطر اعتیاد شوهرش مجبور است از خوزستان به بندرعباس بره و البسه بخره برای فروش تا کمک خرج بچه هایش باشد.به امید تامین کامل تساوی حقوق زنان با مردان.شاد باشید.

سلام دوست گرامی
نظر شما کامل و مفصل بود . واقعا انصاف و عدالت نیست ٬ از دید جامعه ما زن فقط یک خان خانه دار بیش نمی تواند باشد . حقوق زن در همه اعصار پایمال بوده و هست .
شرم آوره که مرد خونه نشین باشه و زن بیچاره برای کوفت این مرد به این شهر و آن شهر .......دنبال پول باشه برای زهر این مرد ...
اعتیاد مردها و کار نکردن آنها خودش یک بحث جداگانه است که مسبب اصلی بیچارگی این زنها همین مردهای لاابالی هستند .
ممنون از حضور شما .
شاد و موفق باشید

بابا حبیب پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:36 ب.ظ

سلام دخت گلم باز هم اتزد وسط خال ودردی از دردن جامعه خومو باز گو اتکه خدایا پس ایی دردن جامعه ما کی تمومی ایشه ؟ خداوندا هیچ بنده ای محتاج خلق مکن امین یا رب العالمین موفقتر بشی دختم

سلام بپ عزیز
خداوند هیچ زنی محتاج نامردون دنیا نکنت .....گرگون درنده بفکر اشکم خوشونن .....
ممنونم از حضور مستمر شما .
همیشه شاد و موفقی بشی بپ

فریده قاسمی پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:28 ب.ظ http://dokhtekong.blogsky.com/

باسلام
مسولین محلی مخاطبان اصلی این مقوله می توانند باشند.هیچگاه دولت در تصمیم گیری های کلان خود این زنان در معرض خطر و بی نصیب از حمایت لازم را مد نظر قرار نمی دهد.(مگر در مواردی خاص مانند حمایت از نان سرپرست خانوار و زنان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی). نمایندگان مجلس،اعضاء شورای شهر و حتی مسولین ادارات مرتبط (خصوصا آنان دسته از مسولین که بومی بوده ویا برای مدت زیادی در استان ساکن هستند) وظیفه سنگینی در پی گیری و رفع مشکلات اشتغال بانوان نیازمند هرمزگان دارند.البته تشکلات غیر دولتی بانوان و دیگر نهادهای مردمی نیز نقش موثری در انتقال و پی گیری مسائل مربوطه،می توانند داشته باشند.

سلام خدمت خانم گرامی
همه ما از مسولین محلی تمنا داریم که با برنامه ریزیهای دقیق و ایجاد فرصتهای شغلی برای زنان اینگونه معضلات اقتصادی را در اسنان یا حتی استانهای دیگر ریشه کن کنند .
بله ٬ کاملا درست فرمودید نهادهای غیر مردمی و موسسات غیر دولتی نیز میتواند کمک بسیار مهمی در این راسنا بکند اما کجا همت ؟؟؟!!!
ممنونم از حضور همیشه گرم شما .
شاد و موفق باشید

غریب پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:36 ب.ظ http://baadbaan.blogfa.com

سلام و خسته نباشید .... شان و منزلت یک زن خیلی بالاتر از این است که یک زن بعنوان یک ابزار مورد سو استفاده جاه طلبان یا همان اریابانی که شما اشاره کردید قرار بگیرد ...اصلا باعث افتخار نیست بلکه مایه تاسف است ....

سلام و خسته نباشید تقدیم شما
منزلت زن باید در جایگاه متناسب خودش قرار بگیرد ..... زن یک وسیله یا یک هدف نیست بلکه یک نوع نیاز جامعه به فعالیت و هنر و استعداد زن باید باشد ...... کاملا حرف شما درست است مایه افتخار نیست اما بیچاره ها مجبورن ....نان حلال تلاش و کوشش زیاد لازم دارد.
ممنونم از حضور سبز شما .
شاد باشی

شب بلورین پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:53 ب.ظ

سلام گلی عزیزم
شرم آور و تاسف آور باید باشد نه برای کار زنهای بیگناه برای مسولان بی وجدان و لاپروا .
تا کی باید هرمزگان و هرمزگانی سرگردان و حیران بماند . اما نباید منتظر برفهای سفید ماند باید خودمان بفکر جمع آوری هیزم باشیم .
تشکر از تو گلم که همیشه دلسوزی و مهربان . به نحوی درد مردمت را می نویسی که آدمهایی مثل ما بفکر همت و حشمت باشیم .
بازهم گل برای گل.
موفق و موفقتر باشی

سلام جانم
مایه تاسف و شرم آور است که دولت هیچ اقدامی برای بهبود وضع این اقشار انجام نمی دهد . اما همیشه و همیشه افتخار میکنم به زن هرمزگانی که همواره برای بدست آوردن نان حلال با بازوی خویش در تلاش است .....
هیچگاه از طریق راههای که برای همه ما مخفی نیست ...نخواسته و نخواهد رزق و روزی خودش و بچه هایش را بدینگونه کسب کند .
به امید وضعی بهتر ... توجه و عنایت مسولین به اینگونه افراد یا تمامی اقشار فقیر .
ممنونم از گلهایی که همیشه تقدیمم میکنی ....
شاد و همیشه موفق باشی عزیزم

رهگذر جمعه 4 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 08:51 ق.ظ http://saghi313.blogfa.com

سلام


در حضور خارها هم می شود یک یاس بود

درهیاهویه مترسک ها پر از احساس بود


موفق باشین

خدا نگهدار

سلام دوست عزیزم
اما نه همه خار .... خارهایی که درد مرا احساس میکنند میشه تحملشان کرد .....
ممنونم از حضور سبزت .
شاد و موفق باشی

هرمز نو جمعه 4 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:14 ق.ظ http://hurmuz.blogsky.com

*« چتر بازها »


قرار است کجای این خیابان فرود بیاید
باید احتیاط کند
ممکن است این چتر ها باز نشوند
آن وقت این سیگارهای ( Wineston ) – ببخشید مغز سرشان –
کف این خیابان له می شود
اصلا به ما چه مربوط است
این ها چترباز شده اند
ناشیانه فرود می آیند
کف لیز ماشین تویوتا
دندان های مصنوعی شان پرت می شود روی خلسه شما
- حواستان کجاست خانم !
- دندان هایتان کلمات کتاب من را جویده اند
شما که چتر باز ناشی هستید
چرا در این خیابان فرود می آیید
چرا مغزتان را کف خیابان پخش می کنید
چرا دندان هایتان را
بله دندان ها
که راه افتاده اند در این خیابان و می جوند هر آنچه را سر راهشان باشد
بیچاره چتر ها ، بیچاره چتر باز ها .


سلام و خسته نباشی
متنت فوق العاده زیبا بود .
بیچاره ها چه که نمی کشند . همین سگار وینستون که خدا میداند از کجا به کجا حمل و نقلش کرده اگه از دستش بگیرن یا بپره به هوا می دونین چقدر براشون گران تموم میشه .....آخه ساعتها ٬ شبها برای این کارتون سیگار بی خوابی و علافی کشیده ..... نان بچه های چشم انتظارش تو همین کارتون سیگاره ...
ممنونم از حضور سبز شما .
موفق و شاد باشی

سعیده جمعه 4 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:59 ق.ظ http://kaktoos55.blogsky.com/

سلام
تو استان ما هم از این چتربازها زیاد پیدا میشن البته مردها این کار رو میکنن . با نظرت کاملا موافقم علت همه اینا ریشه در فقر داره وگرنه کسی که در رفاه نسبی به سر ببره تن به این کارهای پر خطر نمیده
به امید روزهای روشن...

سلام سعیده جان
باز هم برای مردها زشتی این کار کمتر است تا اینکه زنها این کار را انجام بدهند .
همیشه فقر و ضعیف بودن بنیه اساسی اقتصاد باعث می شود که ریشه فقر محکمتر و استوارتر بماند .
ممنونم از حضور زیبات .
موفق و شاد باشی

سیاوشی جمعه 4 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 05:19 ب.ظ http://AREZOO62.BLOGSKY.COM

سلام گلم
اولش جای تحسین داره و این کار زنان برای من قابل احترامه... چون واقعا با این همه بیکاری چه کاری میشه کرد جز این... و به قول خودشون بهتر از کارهای نا مشروع دیگه هست... ولی خدا کنه در آینده فرصتهای شغلی و یا همین اشتغال زایی به معنای واقعی توسط دولت ایجاد بشه تا شاهد این گونه شغلهای دردسر ساز و پر خطر برای هموطنانمان نباشیم......... دلت شاد.......

سلام سیاوش عزیز٬
گرچه در جایگاه مناسب خودشان قرار نگرفته اند اما بقول شما کارشان شرافتمندانه و قابل تحسین است .
به امید آینده ای بهتر و فرصتهای شغلی بیشتر .
ممنونم از حضور گرمت . شاد و موفق باشی

[ بدون نام ] جمعه 4 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 07:34 ب.ظ http://www.zoeram.blogsky.com/

سلام

نه هوایی

نه حبابی نه خدایی

نه انسان، نه مخلوق...

سلام احمد عزیز
کاش دنیا نبود تا ما نبودیم و این همه زجر را نمی دیدیم ...
ممنونم از حضورت .
شاد باشی

یارا جعفری جمعه 4 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 07:50 ب.ظ

سلام خانم دلسوز
تقریبا دو سال پیش که هندم ایران بمحض اتفاکی یکی از همی زنوون چترباز تو مسیر حاجی آباد-شیراز برخورد امکه باور ناکنی گلی اگه بگم که چکه از یه صحنه نگرون بودم نصف شاو هسته از یه تریللی پیاده بو خسته و کوفته هسته شگفت از مسیر دارب هندم یک کارتون سیگار و مکداری اسباب بازی باریشه. تعریف شاکرده تو یکی از منطکه بازرسی پلیس متوجه بود که مجبور بودم پیاده تو صحرا برم تا برسم به جاده اصلی !!! یه همه خطر تحمل کردن جون خوشون بخطر کردوندن بخاطر یه لکمه نونن به چورکو و شوی معتادش حمایت که نین علافی و بیچارگی دامنگیر یه زنوون بیچاره و بدبخت . ولی گلی باور کن یه کار از صد تا کارونی که زنون استانون دیگه اکنن آبرومندانه ترن .
دستت درد نکنت گلم که به مطلب دردناک و جامعی اشارت کردن .
راستی پست قبلیت حالا متوجهی بودم ٬ چه ناراحت کننده هسته ٬ دلگیر مبه همیشه شاد بش گل مه .

سلام دادای گلم
کاملا درستن . دیدن ئی زنوون از نزدیک و هم گپ بودن با ایشو بهته به اصل مطلب و درد ایشو پی ابری ...
دلگیر .... دلتنگ ....
ممنونم از حضور همیشه گلت .
شاد و موفق بشی دادا

سیاورشن جمعه 4 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 08:03 ب.ظ http://siavarshan.blogsky.com

خسته نباشی ...لینک دادم به این مطلب...

سلام و خسته نباشید تقدیم حضورتان
افتخار دادید هم حضورتان و هم لینکی که گذاشتین در وبلاگتون .
ممنونم . شاد و موفق باشید.

نسل سوخته جمعه 4 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:07 ب.ظ http://www.naslesokhteh.persianblog.ir

درود
امروز به نکته ای اشاره کردید که این زنها شاید مادر٬خواهر٬خاله وعم یکی از ما باشند.این کار زشت و قبحی ندارد ٬ زشتی و قباحت آن است که قادر به انجام کاری باشیم اما انجام ندهیم بلکه رو بیاوریم به کارهای خلاف شرع که اکثر ما از آن عملکردها مطلعیم .
بمانی دلسوز و یاور قشرهای محروم . شاد زی

سلام
کاملا صحیح فرمودید .
تا طاقت و توانایی هست باید کار کرد . کار کردن قبح و زشتی ندارد ٬ اما کاش دولت حمایت خود را بیشتر نمایان میکرد تا زنان از کارهای سخت و پر تلاش آسوده تر می شدند .
ممنونم از حضور سبزنان .
موفق و شاد باشید

نوکر امام زمان شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 08:15 ق.ظ http://haddadeh.blogsky.com

سلام
چه زیبا درد مردم مسکین را به نگارش در آوردی
بله دوست خوب تا بوده چنین بوده و تا هست چنین هست.
متاسفانه یک عده زحمت کش همیشه برای در آوردن قوت روزانه خود باید خود را به آب و آتش بزن و یک عده سود جو از آنها بهره کلان ببرند . واقعا چه زمانی میخواهد این مشکلات رفع بشه الله و اعلم.
به هر حال مطالب خوبی گذاشتی موفق باشی
یا علی

سلام برادر گرامی
کاملا درست فرمودید . اربابان مافیایی بدون در نظر گرفتن عواقب وخیمی که زنها با آن مواجه خواهند شد ٬ آنها را در این میدان ترک میکنند و زن بیچاره نه تنها نتونست لقمه ای فراهم کنه بلکه لقمه های آینده نیز با رفتن او در زندان فراهم نخواهند شد .
ممنونم از حضور گرم شما .
به امید روزهای بهتر ...
شاد و موفق باشید

سیاوشی شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:12 ق.ظ http://arezoo62.blogsky.com

سلام دوست خوبم وارد شدن به بازی کاری نداره من از شما دعوت می کنم در این بازی شرکت کنی و به سیزده سوالی که طرح شده جواب بدی و این بازی را در وبلاگ خودت ادامه بدی... من نمیدونم از کجا این بازی شروع شد شما هم اگه دوست داشتی ادامه بده برای شناخت بقیه از خودمون حتی شناخت خودمون نسبت به خودمون لازمه بعضی وقتا فراموش می کنیم که برای چه هستیم....

سلام سیاوش عزیز٬
ممنونم از معلومات مفید ٬ سر فرصت حتما این بازی را خواهم کرد . بلکه شناخت خود همیشه باید در اولویت باشه تا بتوانیم دیگران را بشناسیم .
موفق باشی

جغد بندری شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:13 ق.ظ http://joghd11.blogsky.com/

سلام . متشکر از زحماتت . خوشحالم که از دردی نزدیک گپ ازنی

سلام
حس اکنم درد خودمن .... با نوشتن کمی آرومته ابم .
خیلی خاش هندی .
موفق بشی

سنگار شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:28 ق.ظ http://nematollah.blogsky.com

سلام بر بنگری دلسوز
توجه تان به اقشار ضعیف جامعه قابل تقدیر است . انصافآ دیدن این طبقه از مردم و خصوصآ زنان جای تامل بسیار دارد.
.
.
به امید توجه مسئولین به این قشر.
انشاا...

سلام دوست عزیز٬
جای تامل و جای تاسف که ما شهروندان تاسف میخوریم اما مسولان حتی تحسف را هم نمیخورند .
ممنونم از حضور همیشه سبزت .
شاد و موفق باشید

ابراهیم شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:26 ب.ظ http://inja-anja.mihanblog.com

پس از آن شکستن و سوختن تلخ عجب شکوهمند خوروشیدی!

سلام جناب بزرگوار ٬
هر شکست و سوختی عبرت خواهد بود برای شکوهمندی و درخششی نو .... باغبان تنه درخت را فقط می سوزوند اما غافل از ریشه درخت تنومند است .
سپاسگذارم از حضور گرمتان.
شاد و موفق باشید

سکوت شبانه شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:05 ب.ظ http://sokot-e-shabane.blogsky.com/

سلام دوست عزیز
چیزی که گفتی مخصوص اونجا ها نیست من سالها ست که با این به اصطلاح چتر بازان آشنام و البته تا اونجا که من میدونم مخصوص خانومها نیست بلکه هر کی تو این کار شرکت میکنه حالا فارق از زن و یا مرد بودن ، چتر باز خونده میشه !
میدونی مطمئنا این کار درست نیست ولی ...
ولی کسای که شرایط زندگی اونا رو دیدند و با مشکلات اونا اشنا هستند درک بهتری از درستی یا غلطی این اعمال اونا دارند.
بحث شما در مورد خانومهای به اصطلاح چتر باز بود.برای همین تنها در توجیح (-تنها توجیح) عمل انها نوشته خودتو گواه میگیرم که با توجه به محدودیتهای که در فرهنگ اهالی جنوب در مورد خانومها هست(منظورم محدودیتهاست) این بیان کاملترین توجیح برای این زنان فداکار میتونه باشه
؛مى گفت این همه مردم جرم و جنایت می کنند ، اینها به ما گیر داده اند از این بهتر است که دزدی کنیم یا به سمت . . .... برویم . باید شکم چند تا بچه ى قد و نیم قد را سیر کنم باز خدا را شکر می کنم که این برقع را دارم ، اگر فک و فامیل یا در و همسایه بفهمند بچه هایم نمی توانند سرشان را بالا بگیرند .!!!!! آنها زشتى این کار را خوب درک میکنند اما.....
؛
شاد باشی
س ا ج د

سلام و خسته نباشید تقدیم شما
بله دقیقا درست فرمودید ٬ اما در اسنان ما اکثریت زنها این کار بعهده میگیرند ....مردها را دیدم در کارهای قاچاق دریایی تا رد و بدل مواد مخدرات که خودش بحث جداگانه ای است .
درست نیست از لحاظ اجتماعی اما بهترین راه حل میتونه باشه و بهترین کار جدا از کارهای ناروای دیگر .....
بله محدودیتهای فرهنگی هم یک عامل میتونه باشه ....
دولت به کسانی که هزاران تن مواد مخدر از یک مرز به مرز دیگر وارد و صادر میکنند ...جرم آنها را نادیده می گیرد شاید در بعضی موارد همکاری لازم را هم انجام میدهند اما گرفتن و گیر دادان این زنها را شاهکاری استاندارد خود می دادنند .
آخه این زن بال و پر شکسته که زیر چادرش مواد ممنوعه رد و بدل نمی کنه ....یک مشت وسایل که بخدا اگه ببینی به صد هزار تومان هم نمی رسه ....برای این زن هزار تومان نعمته ....تا چه برسه صد هزار تومان که غنیمته ...
به امید فردایی بهتر برای این اقشار ..
بسیار سپاسگذارم از حضور گرمتان .
شاد و موفق باشید

سعید بلوکی شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 05:58 ب.ظ

سلام همشهری گرامی. نکته ای که اشاره فرمودید قابل تقدیر و تحسین است . از نظراتی که دوستان اینجا درج کردند همه حرفهای خودشان را زدند . فقط تنها چیزی که می توانم بگویم زن هرمزگان فداکار بوده و هست و همانطور که خودتان نوشته اید (خوب چکار کنند مجبور هستند و چاره ای جز اینکار ندارند و این کار خیلی بهتر از کارهای دیگر برای سیر کردن شکم است !). امیداوریم که مسولان توجه بیشتری داشته باشند . سربلند و موفق بمانید

سلام خدمت شما همشهری گرامی٬
بله مجبور هستند و گرچه کار سخت و دشواری است و شاید از لحاظ اجتماعی ناپسند باشد اما خوشبختانه از کارهای زشت و ناپسند دیگر بهتر و مقبولتر است . به امید هرمزگانی بهتر .
سپاسگذارم از حضور سبز شما .
موفق و شاد باشید

پرنسس شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 06:58 ب.ظ http://www.eshtebahezanan.blogfa.com

سلام دوست عزیز
مطلبت قابل تامل است
از حضور گرمت صمیمانه سپاسگزارم
بروزم با دلفین ها...

سلام پرنسس عزیز٬
سپاسگذارم از حضور و نظر شما ٬ جای تامل و تاسف است ...امیدوارم که مسولان راه حلهای بهتری را در نظر بگیرند.
حتما خدمت میرسم .
شاد باشی

بندرجاسک-فرزاد بادروج شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:07 ب.ظ http://www.jaski.ir

فوری
به روزم با خودکشی در کار نیست. گزارشی از مرگ 73 دلفین در جاسک

سلام فرزاد عزیز
حتما خدمت میرسم ...
موفق باشید

خاطرات خاکستری شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:14 ب.ظ http://khakestari.blogfa.com

سلام دخت خوب هرمزگانی
اکثر زنان جنوب مشکلات مشابهی دارند .زنان بوشهر نیز با چنین مشکلاتی روبرو هستند .همانطور که اشاره کردید ریشه این مشکلات ناشی از فقر در رده اول و بعد بیکاری و اعتیاد مردان خانه و مشکلات اقتصادی و اجتماعی دیگر .
قلمت همیشه جاویدان بماند . دلت شاد

سلام و خسته نباشی عزیزم
دقیقا همینگوره ... هر چی سنگه بپای آدمه لنگه ..
اما بازهم از بیکاری و کارهای نامشروع بهتره ...
همیشه فداکار و سخت کوشند ..
ممنونم از حضور زیبات ....
همیشه شاد و موفق باشی

رامی شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:18 ب.ظ http://www.dehtal.coo.ir

سلام و نخسته
به عنوان کسی که خود از نزدیک همه این صحنه ها را مشاهده کرده است واقعا متاسفم که این زنان به جای تربیت و رسیدگی به فرزندانشان باید آواره کوه و بیابان و دچار بسیاری از ناملایمات و در آخر نیز زندان شوند. البته الان دیگه این حرفه به عنوان یک شغل پر درآمد برای زنان سرحدی شده.!

سلام و نخسته رامی عزیز ٬
از نزدیک برخورد کردن با اینها و درد دلشان شنیدن احساسی دیگه داره اما کاش میشد همه درد و دلهایی که میکردند اینجا بنویسم که اگر بخواهم بنویسم یک کتاب میشه ...
ای خدا ....حتی این کار رو هم باید تصاحب کنند .....
ممنونم از حضور گرمت . موفق باشی

طناز شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:34 ب.ظ http://nazkhanum.blogsky.com

سلام خانوم خوشگل

خوبی...


عجب ادمایی پیدا میشن...
من اگه پول داشتم میخوردم میخوابیدم...
حتمانی اینا خوشی زده زیر دلشون...

بازم منتظر یاهو میمونم

سلام طناز گلم
ممنونم خوبم .
من اگه پول داشتم ...... پول لعنتی داره مردم دور خودش می چرخونه این زنهای بیچاره از خونه و بچه و خوابشون دارن می گذرن که برن و این لعنتی رو جم و جورش کنن که بتونن چند صباحی زنده باشن..

اوکی ...حتما
موفق باشی گلم

فرهاد یکشنبه 6 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 03:07 ق.ظ http://barbat-oud.blogfa.com

سلام نه خسته دادا
ببخشید که مدتی نهرم. با ای مطلب یاد یکی از اشعار دوست هنرمند جناب آقای رضایی کفتم
رو دوشت کارتن سیگارن ای مم
بپ چوکت مگه بی کارن ای مم
مه کاشکه کور ارم تا امندیده
که ایطو همزبونم خارن ای مم

ای شعر کاملش خیلی زیبا و تکان دهندن.
بله واقعا بعضی وقتون از دیدن این صحنه ون علامت سوال گپی جلوی چهم آدم قرار اگنت که بی چه؟ ...

سلام فرهاد عزیز
خواهش اکنم ٬ به هندن هیچوکت دیر نهن ....
شعر آقای رضایی بی جا نبودن ...ئی بنده خدا درد و رنج ایشو احساسی کردن که چنین اشعاری گفتن .....
خار و ذلیل بودن زنوون هزار سوال هستن اما جواب یتا .... صبر ...
خیلی خاش هندی ....
همیشه شاد بشی

تنها برای تو می نویسم یکشنبه 6 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:13 ق.ظ http://www.banoyemah.blogsky

سلام خانم گل
وقتی کوچک بودم بین جاده های بندرعباس-کرمان که گذر میکردیم پدر و مادر می گفتند چتربازها را ببین . من از پنجره ماشین بالای آسمان را نگاه میکردم که چتربازها را ببینم چیزی نمی دیدم به پدر می گفتم پس کو چتربازها !!!!! پدر می خنددید می گفت جتربازها روی زمین اند نه تو آسمان . بزرگتر که شدم معنی چتربازی که بابا می گفت فهمیدم . خیلی هم نگران شدم که زنهای بدبخت کلی درد و رنج را با این چترهاشون (چادرهایشان) از یک نقطه معلوم به یک نقطه مجهول می روند . چقدر سخت کوشند. حمایت هم که نمی شوند پس مجبورند به این کار گرایش پیدا کنند .
دختر دلسوز هرمزگانی همیشه شاد و موفقتر باشی

سلام عزیز
من هم دقیقا چنین فکری را میکردم اما بعدا فهمیدم که دنیای به این بزرگی چتر باز زمینی هم دارد که به وضع فجیعی با چترهای خود بر روی چند وجب خاک زندگی میکنند و بسیاری از ما از فرونشستن آنها غافلیم ....
حمایت اگر بود گله ای نبود ...اما کجا حامی و کجا مدافع ...
همچنین شما موفق و شاد باشید ...

مهدی صابری یکشنبه 6 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:48 ق.ظ http://lengehkarate.blogfa.com/

سلام بر دخت خوب هرمزگان
شان و منزلت زن ایرانی بیش از این است.
متاسفانه فقط ما در شعار هایمان زن ایرانی را ارج می نهیم ... ولی برای حفظ جایگاهشان چاره ای نمی اندیشم.
مثل همیشه این مطلبتون هم انسان را به فکر فرو میبرد و باعث تاسف میشود.
مشکلاتی را بیان میکنید که ما همه می بینیم ولی انگار نمی بینیم.
موفق باشید و پایدار

سلام خدمت آقای صابری و نخسته ٬
عملکرد همیشه پله پله بالا می رود و یا شاید در بیشتر مواقع قدم را برای پله بعدی بالا نمی بریم .....
آنها هم می دانند و می بینند که ما می دانیم و می بینیم اما دانستن و دیدن ما برای کارهای دیگر عملی می شود که شاید ربع این مشکلات هم نباشد ...
از حضور سبز شما ممنونم . شاد و موفق باشید

مینا یکشنبه 6 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:25 ق.ظ http://www.parsiavooshan.blogsky.com/

سلام

ممنون از اینکه به وبلاگ من سر زدید

قالب وبلاگتون خیلی قشنگه
و زیباتر از اون نوع نوشتارتونه

موفق باشید

سلام مینا خانم عزیز
تشکر از حضور و نظر لطف شما .
بسیار خوش آمدید .
شاد و موفق باشید

مهدیه نصیریان یکشنبه 6 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:52 ق.ظ

سلام بر دخت هرمزگانی عزیز
بابت دیر سر زدن به وبلاگت معذرت می خواهم مدتی بود که مسافرت بودم .
این همه مردم جرم و جنایت می کنند ، اینها به ما گیر داده اند از این بهتر است که دزدی کنیم یا به سمت . . .... برویم.
همه می دانیم که برای یک زن این کار بسیار زشت و ناپسند است ولی زشتی این کار با کارهای خلاف دیگر نادیده گرفته می شود چرا که در این کار زنان با حیثیت و شرافت خود بازی نمی کنند بلکه با فداکاری و تلاش خود همانند مرد در این راستا کار می کنند و رزق حلال با زحمت زیاد برای خانواده خود خواهند آورد . امیدواریم دولت با انگیزه های مناسب توانایی زنان را بکار بگیرد تا هیچ زنی مجبور نشود چتر باز شود .
سربلند و جاویدان بمانی

سلام خانم بزرگوار ٬
خواهش میکنم ٬تشریف فرمایی شما هیچوقت دیر نیست .
رسیدنتان بخیر .
به امید اینکه دلهای دولت و مسولان ترحم بیشتری به خود بگیرد و با ایجاد فرصتهای شغلی مناسب برای زنان و اقشار محروم این مشکل یا قبیل این مشکلات برطرف گردد .
سپاسگذارم از حضور افتخار آمیز شما .
شاد و خرم باشید

امید بندری یکشنبه 6 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:11 ب.ظ

سلام خالو
ای چتر بازون با زحمت زیاد یک پولی بی سیر کردن اشکم چوکو خو در اوردن به ماه شهرون و کنارسماعیل ارن و از بندر به استانن همجوار بعضی وختو هم پول تقلبی گیر شواتات وهمه سرمایه شو ابین اریت مه تو کایک از مسیر کشم بندر همراه شو بودم تو موج و طوفان و خدائی دل شیر شو هه از مردون سرحدی با جرات ترن وخیلی از همی چتربازون تو تصادفو بین شهری از بین رفتن متاسفانه
تو کشوری که خومو رو گنج خافتیم بی چه زنن باید ای همه مشقت بکشن؟ و مردون هم ماشاالله نشتن پای بساط وبراشو مهم نین که چه به روز زنن اهوندن
نحسته خالو و خدا قوت و افرین بی ظریف بینی دقت نظرشما در باره مشکلات استان و مسائل زنون

سلام خالو و نخسته ٬
خوبن که شما و یا امثال شما از نزدیک با چنین صحنه ئونی برخوردتون بودن و درد و رنج ایشو افهمی درک اکنیتون ....
به موضوع مهمی اشاره اتکه پول تقلبی ..... باز فکر بکنیم که چه بلایی به سرشون اتات ...سرمایه که وا هاو گلاو ابو اریت ... زحمتشون هم که بهدر اریت ... خونه که براگردن با دس خالی و چوکون چشم براه گناهشون چن ...!!!!
باور اکنی زن همیشه بیشته از مرد احساس مسولیت اکنت ...مرد پای بساط تریاک نشتن و دودی به هوان هیچ غم و غصه ای تو مغز خالیش نین بجز کیف .... زنن که باید بفکر نون بشت ......تازه بعضی از یه مردون که شرم اورن اسمشون بنوسی مرد !!! براشون مهم نهن که زن چطوکا پول در بیاره ...با چه خواری و گرفتاری فکط و فکط فکر پول کیف خوشونن ....
درد زیادن به گفتن خلاصه اش بکنیم که زن هرمزگانی...همیشه پشتی بستن و مثه مرد تلاش و کوششی کردن اما هیچوکت پا رو شرف خو ئی ننهادن ...
ممنون از حضور مستمرت ...
شاد بشی

سکوت شبانه یکشنبه 6 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:06 ب.ظ http://sokot-e-shabane.blogsky.com/

شب و تاریکی این عالم بگذرد
و نور این سخن هر دم ظاهر تر باشد

فیه ما فیه

سلام
هستی X هستی ....

خدادادیان یکشنبه 6 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 03:27 ب.ظ http://www.azfarshid.blogsky.com

درود
مطلب جالب و تاثیر گذاری بود موفق باشی

سلام و خسته نباشید
ممنونم از حضور و نظرتان...دقیقا درسته تاثیر زیادی داره..
شاد باشید

میترا و مهسا یکشنبه 6 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 03:50 ب.ظ http://www.talotom.blogfa.com

سلام نمیدون چی باید بگم چون هم جای تامل داره هم تاسف

سلام دخترای گل میترا و مهسا
تاسف و تامل و ......
ممنون از حضورتان .
موفق باشید

بندرجاسک-فرزاد بادروج یکشنبه 6 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 04:32 ب.ظ http://www.jaski.ir

سلام. شما در نظرتان به نوعی صیادان را متهم کرده اید که باید به عرضتان برسانم که این دلفین ها به احتمال فراوان توسط کشتی هایی که به دنبال ماهی های تن هستند شکار شده اند و بعد از تلف شدن انان را رها کرده اند. در اصلاح شیلاتی به این نوع صید صنعتی میگویند. در ضمن کار صیادان زخمتکش نبوده و این افرادی که به دنبال ماهی تن هستند صیاد نیستند و حداقل نام بزرگ و شریف صیاد را نمی توان بر آنان گذاشت.
موفق باشید

سلام فرزاد عزیز
اتهام نبود .... مقصود از صیادانی که ذکر کرده بودم صیادان کشتی یا همان غواصانی که دستور عمل صید ماهی های تن را بعهده دارند .

درضمن کشتی که بدون ناخدا و ملوان در دریا شناور نمی شه...... لابد در این کشتیها صیادان یا غواصانی هستند که بدنبال صید ماهی ها هستند ..... شاید هنگام صید ماهی ها ...دلفین های بی آزار را هم....
ناگفته نماند صیادان جایگاه خاص و بزرگی دارند که نه من و نه کسی دیگر منکرش هستیم .
از تذکر و توضیح لازمه بسیار سپاسگذارم ...
موفق و شاد باشید

بندرجاسک-فرزاد بادروج یکشنبه 6 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 05:32 ب.ظ http://www.jaski.ir

سلام. ممنون از جواب سریعتون.
همیشه آنلاین باشید.

سلام فرزاد عزیز
خواهش ٬ فقط برای رفع سو تفاهم بود ...
همیشه موفق باشید

مهدی یکشنبه 6 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 06:03 ب.ظ http://keychem.blogfa.com

موفق بشی دادا...ممنون از حضور گرمت...

سلام و نخسته کاکا
از حضور شما هم نشکر اکنم .
همیشه خاش بشی

با هم یکشنبه 6 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 06:22 ب.ظ http://www.miiran.wordpress.com

خاک وطن رفت. چه خاکی بسر کنیم؟
میانه بهت و ناباوریمان ترکمن چای تکرار شد. بی جنگ، اما به بهای پامال کردن خون نیکانمان رژیم پاره ای از ایران زمین رابه بیگانگان بخشید. شرافتمان را به بازی گرفتند.هستی مان را به یغما بردند.پنجه خون آلود روسیه را بر پیکره مان نشاندند. سیاست مدبرانه میرزا آقاسی تجلی فقاهتی یافته است و *برای ذره ای آب شورخلیج فارس و دریای مازندران،نباید کام شیرین روسیه ء دوست را تلخ کرد. حق پنجاه در صدی آبهای تحت البحری ایران را تنها با سیزده درصد تعویض کرداند!!! ساکت ننشینیم این معصیت سیاسیت. ایرانیان مام وطن را به رذالت بخشیده اند.چرا بی صدا غسل بر نعش وطن کنیم؟ به امضاء کنندگان اعتراضیه بپیوندید.
پاینده ایران
*تکثیر این اعلامیه و ظیفه ملی است. در انتشار آن و آگاهی رسانی عمومی کوشا باشید.
برای امضا ئ بیانیه واعتراض و ارسال آن به سازمان ملل متحد و رسانه ها به سایت منافع ملی ایران مراجعه کنید


http://miiran.wordpress.com/

سلام
آماده وظیفه ملی هستیم ...همیشه
ممنونم از حضورت .
موفق باشید

مهرگان یکشنبه 6 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 06:48 ب.ظ http://bandarmehr.blogfa.com/

دوست خوبم سلام.
واقعا نمیدونم توی این گرما چه جوری تحمل میکنند

درباره شرایط اقتصادی این دسته افراد قضاوتی نمیکنم.

اما نقد خوبی از فرصت های کاری زنان نوشتید. این مصوبات جدید دولت هم (افزایش مرخصی زنان)که فقط به خانمهای شاغل توجه شده فرصت های شغلی را برای تازه واردان کاهش داده.
موفق باشید


من هم آپم

سلام خدمت مهرگان عزیز٬
گرما و سرما ...بی خوابی...صد نا حرف خوب و بد دیگران... واقعا تحمل و صبر این زنها قابل تقدیر و احترامه ...

شرایط اقتصادی اگه متوسط یا خوب بود که چتر باز نمیشدند .

بازهم اقدام دولت یک پله رفته بالا و از یک پله صعود ...

چشم حتما خدمت می رسم ...
ممنونم از حضور زیبات ...
شاد و موفق باشید

آزاده یکشنبه 6 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 08:07 ب.ظ http://azyyy--667.blogfa.com

سلام عزیزم
خوشحال شدم سر زدی
موضوع جالبی بود واقعا این خیلی بهتر از کارای دیگه هست
موفق باشی

سلام آزی جان
خوبی دادا؟
مسلما بهتر از کاری دیگه هست ....
شما هم موفقتر باشی.

حباب دوشنبه 7 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:53 ق.ظ http://www.hobaab.mihanblog.com

خیلی دردناکه !
چرا در هرمزگان با این همه استعداد اشتغال زایی و کسب درآمد باید شاهد چنین صحنه هایی باشیم ؟!
من هم خیلی سال پیش یکبار اون ها رو از نزدیک دیدم ! با لباس های زیادی که روی هم پوشیده بودند . حتی تصورش هم سخته اون هم تو آب و هوای گرم و شرجی این منطقه !
حق مردم ما این نیست !

سلام
همین چرا را ما تا بحال جوابش را نیافتیم !!!!
شریان اقتصادی کل ایران از این استان شروع می شود....از راههای زمینی گرفته تا راههای دریایی و هوایی.... تبادل کالا ...صادرات و واردات کالا ....حمل و نقل ...و وو... از این استان صورت می گیرد ...اما استان هرمزگان هنوز کمبودهایی را محسوس می کند ..
کسی که با چنین افرادی برخورد کرده از درد و رنج آنها آگاه است . شرجی و گرما را تحمل می کنند ...واقعا فدارکارند و سخت کوش .
اما حقشان از این بیشتر است .

ممنونم از حضور سبز شما .
شاد و موفق باشید

نیما(با من تا انتهای عشق برقص) دوشنبه 7 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:17 ب.ظ http://ofogheroshan.blogfa

تمومه این حرفا بهانه ست
بهانه های عاشقانه ست
اگه من از تو گله دارم
عاشقتم همه ش بهانه ست
.
.
.
سلام مهربان و دلسوز
قالب وبلاگت جالبه در کل وبلاگت جنوبیه جنوبیه.
خیلی دردناکه و صدها افسوس .
شاد شاد باشی

سلام ٬

گله نکن از کسی....باید از خودمان گله کنیم که ندانسته کی رو واسه دوست داشتن انتخاب کردیم ....

ممنونم از نظر لطف و حضورت در وبلاگم .
بله فقط افسوس ...... افسوس برای دولتی که بفکر مردم نیست!!
همچنین شما ....شاد باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد